poniedziałek, 22.06.2020 r.
poniedziałek, 22. 06. 2020 r.
To nasze ostatnie spotkanie online w tym roku szkolnym. Zapraszam
do drugiej części zabaw z fizyką.
Temat:
Gry i zabawy fizyczne – online. (1h)
1.
Elektryzujący test 😊
2.
Szalony naukowiec – milionerzy.
3.
Pasujące pary – opisz wektor.
Kochani!
Wakacje już tuż tuż. Nie spotkamy się w piątek na zakończeniu roku szkolnego. Bardzo nad tym ubolewam. Wierzę, że we wrześniu uda nam się spotkać na apelu z okazji rozpoczęcia roku szkolnego. Choć nie będziecie już moimi uczniami, to bardzo czekam na to spotkanie i powrót do normalności💗
A dziś mogę Wam życzyć:
SPOKOJNYCH, BEZPIECZNYCH, UDANYCH I CIEPŁYCH WAKACJI❗❗
piątek, 19.06.2020 r.
Obiecane
gry i zabawy fizyczne. Miłej zabawy.
Temat:
Gry i zabawy fizyczne – online. (1h)
1.
Wzory.
2.
Pasujące pary.
3.
Ciało stałe, ciecz, czy gaz?
Na dziś to koniec. Za tydzień o tej porze będą już wakacje❗❕❗❕
poniedziałek, 15.06.2020 r.
Wakacje
zbliżają się wielkimi krokami. My już robimy sobie drobne
podsumowanie 2 lat nauki fizyki w szkole podstawowej.
Najbliższe
nasze spotkania będą w formie gier, zabaw, quizów w formie online.
W
tym miejscu jeszcze przypomnę, jak przekształcamy wzory. Wiem, że
w dalszym ciągu bywa to kłopotliwe.
Temat:
Metody przekształcania wzorów fizycznych. (1h)
1.
Metoda trójkącika
2.
Metoda matematyczna
3.
Metoda – zmienna ze wzoru
Często
jest tak, że najłatwiejsza metoda to właśnie ta 1. Nie wstydź
się jej używać. Najważniejsze, aby metoda którą chcesz stosować
była dla Ciebie zrozumiała.
Pozdrawiam 😀
poniedziałek, 08.06.2020 r.
Na
dziś zaplanowałam temat bliski każdemu z nas.
Temat:
W jaki sposób wykorzystujemy fizykę w życiu codziennym.
Zapoznaj
się z prezentacją na ten temat. Znajduje się pod linkiem:
Mam
nadzieję, że podjęty temat skłoni niektóre osoby do pogłębienia
wiedzy z tego przedmiotu i uzmysłowi jego znaczenie.
Pozdrawiam!
piątek, 05.06.2020 r.
Zauważyliście,
że skończyły się nasze tematy? A jeszcze kilka lekcji przed nami,
więc wykorzystamy ten czas na podsumowani podstaw fizyki. Na pewno, będzie okazja zdobytą wiedzę wykorzystać w życiu codziennym 👍
Temat: Fizyka od podstaw - wielkości fizyczne, wzory i jednostki.
Temat: Fizyka od podstaw - wielkości fizyczne, wzory i jednostki.
Udanego weekendu! ✋✋
poniedziałek, 01.06.2020 r.
Choć
już całkiem duże z Was dzieci, to jednak przyjmijcie życzenia z
okazji Dnia Dziecka – bo przecież dziećmi jesteśmy całe życie
;)
Z
tej oto okazji, całkiem fajnie ułożył nam się temat. Ostatnio
słuchaliśmy muzyki a dziś dowiemy się coś więcej o oglądaniu
filmów.
Temat:
Oglądamy film. (1h)
1.
Projektor filmowy.
Projektor rzuca
klatki filmu na ekran w
takim samym tempie, w jakim zostały one nakręcone. Lecz jeżeli
dwadzieścia cztery klatki
na sekundę wystarczają,
by dać wrażenie ciągłego
ruchu, to jest to zdecydowanie za małej, by wygodnie oglądać
film, gdyż wyraźnie widać migotanie obrazu. Z tego powodu
projektor wyposażony jest
w migawkę, która przerywa strumień światła
i powoduje, że każda klatka jest
wyświetlana dwu, bądź trzykrotnie. Procedura ta
zwiększa częstotliwość
odświeżania obrazu
do 48 lub 72 razy na sekundę, co właściwie eliminuje
migotanie.
Film jest przesuwany skokowo przez strumień światła projektora w ten sposób, że jedna klatka jest szybko zastępowana następną. Odpowiadający dźwięk zapisany jest kilkanaście klatek dalej, tam gdzie film wędruje przez projektor bez szarpnięć. Sygnał dźwiękowy odtwarzany jest w ten sposób, że przez zapisaną ścieżkę optyczną przepuszcza się promień świetlny, a z drugiej strony rejestruje się jego zmiany za pomocą detektora światłoczułego. Zmiany te, odpowiadające zapisanym dźwiękom, detektor transformuje na sygnały elektryczne, które są następnie wzmacniane i odtwarzane przez głośniki w kinie.
Film jest przesuwany skokowo przez strumień światła projektora w ten sposób, że jedna klatka jest szybko zastępowana następną. Odpowiadający dźwięk zapisany jest kilkanaście klatek dalej, tam gdzie film wędruje przez projektor bez szarpnięć. Sygnał dźwiękowy odtwarzany jest w ten sposób, że przez zapisaną ścieżkę optyczną przepuszcza się promień świetlny, a z drugiej strony rejestruje się jego zmiany za pomocą detektora światłoczułego. Zmiany te, odpowiadające zapisanym dźwiękom, detektor transformuje na sygnały elektryczne, które są następnie wzmacniane i odtwarzane przez głośniki w kinie.
3. Jak działa kino 3D?
Dzięki
parze oczu człowiek widzi obiekt pod odrobinę różnymi kątami,
a mózg łączy ze sobą oba obrazy w jeden i na podstawie różnic
perspektywy określa wielkość i odległość obiektu. W ten
sposób powstaje przestrzenny obraz obiektu z poprawnymi
proporcjami.
|
Aby
otrzymać wrażenie trójwymiarowości, oczy widza tak samo jak w
rzeczywistości muszą widzieć dwa różne obrazy - jego mózg łączy
je w obraz trójwymiarowy.
Wrażenie
trójwymiarowości powstaje, jeśli obraz docierający do lewego oka
nieco różni się od tego, które widzi prawe oko. Mózg, mając do
dyspozycji informacje pochodzące z obu oczu, konstruuje przestrzenny
obraz z realistycznym wrażeniem głębi. Aby go oszukać, wystarczy
do obu oczu dostarczyć obrazy nieco przesunięte względem siebie -
tak właśnie działa kino 3D.
Można
„oszukiwać” mózg z użyciem obrazów anaglifowych, ale w salach
kinowych efekt ten uzyskuje się w oparciu o różną polaryzację
obrazów docierających do lewego i prawego oka.
Temat
znajduje się w Waszych podręcznikach od strony 253 do strony 259.
Miłego
dnia –Zrób sobie domowe kino w ramach odpoczynku 👀👀
Miłego oglądania! 😀
piątek, 29.05.2020 r.
Kolejny
temat jest nawiązaniem do działu: Drgania i fale.
Lubimy
słuchać muzykę, relaksujemy się przy niej doskonale, bądź
świetnie bawimy.
Oto
kilka ciekawostek.
Temat:
Słuchamy muzyki. (1h)
Czy można wydobyć dźwięk z kieliszków?
Zapraszam
Cię na film:
Jak zobaczyć dźwięk?
Fale dźwiękowe, czy dźwięk zgasi świeczki? Dlaczego jest tak
głośno?
Dziękuję Wam za uwagę i poświęcony czas.
poniedziałek, 25.05.2020 r.
Temat
dla sportowców :), ale jest na tyle ciekawy, że polecam go każdemu.
Dziś
bez pisania, bez pracy domowej…..sama przyjemność ;)
Temat:
Sport. (1h)
Fakty:
Fizyka
w sporcie
W każdym sporcie możemy wykazać elementy zjawisk fizycznych : zmiana położenia: lekkoatletyka- bieganie , pływanie, skoki, jazda konna, gry w piłkę. Ogromne znaczenie ma siła grawitacji , siły oporów w ruchu - opór powierza , opór wody. Bez znajomości zależności tych sił raczej nie byłoby możliwe uprawianie sportów. Przykłady zastosowania zjawisk fizycznych w sporcie.
W każdym sporcie możemy wykazać elementy zjawisk fizycznych : zmiana położenia: lekkoatletyka- bieganie , pływanie, skoki, jazda konna, gry w piłkę. Ogromne znaczenie ma siła grawitacji , siły oporów w ruchu - opór powierza , opór wody. Bez znajomości zależności tych sił raczej nie byłoby możliwe uprawianie sportów. Przykłady zastosowania zjawisk fizycznych w sporcie.
Piłka nożna : wprawianie piłki w ruch , nadanie jej odpowiedniego
kierunku , znajomość ruchu obrotowego, opływowy kształt piłki.
Przy każdych kolejnych mistrzostwach produkowane są piłki biorące
pod uwagę minimalizację oporów w ruchu.
Bieganie – odpowiednie obuwie zwiększające siły tarcia, eliminowanie ruchów rąk : zamiast wymachiwania zginamy ręce w łokciu aby zmniejszyć opory w ruchu i utraty energii. , odpowiednie rozłożenie sił mięśni od startu do mety, związanie włosów przez zawodniczki , obcisły strój.
Kolarstwo : odpowiedni kształt kierownicy , cienkie opony w rowerze, obcisły , opływowy strój, zgięta pozycja kolarza, znajomość siły odśrodkowej – odpowiednie pochylenia kolarza na zakręcie.
Pływanie: wykorzystanie siły wyporu wody oraz siły oporu wody. Suma siły wyporu i siły tarcia to siła napędowa pływaka ; odpowiedni strój oraz czepek, który daję opływowy kształt.
Bieganie – odpowiednie obuwie zwiększające siły tarcia, eliminowanie ruchów rąk : zamiast wymachiwania zginamy ręce w łokciu aby zmniejszyć opory w ruchu i utraty energii. , odpowiednie rozłożenie sił mięśni od startu do mety, związanie włosów przez zawodniczki , obcisły strój.
Kolarstwo : odpowiedni kształt kierownicy , cienkie opony w rowerze, obcisły , opływowy strój, zgięta pozycja kolarza, znajomość siły odśrodkowej – odpowiednie pochylenia kolarza na zakręcie.
Pływanie: wykorzystanie siły wyporu wody oraz siły oporu wody. Suma siły wyporu i siły tarcia to siła napędowa pływaka ; odpowiedni strój oraz czepek, który daję opływowy kształt.
Ciekawe
strony, filmy, prezentacje :)
- Jak fizyka wpływa na grę w koszykówkę?
- Fizyka w sporcie – prezentacja
- Fizyka w sporcie – prezentacja
- Fizyka a nurkowanie.
- Jak wysokość nad poziomem morza wpływa na sprawność fizyczną?
Jest
tego wiele, wiele więcej :)
Miłego
oglądania.
piątek, 22.05.2020 r.
Jak
już wspomniałam: Fizyka jest wszędzie :)
Każdy
z nas czasami musi pójść do lekarza i się przebadać, czy to
profilaktycznie, czy z powodu choroby, czy jakiegoś urazu. Gdyby nie
specjalistyczny sprzęt byłoby to trudne. Sprzęt ten działa
właśnie w oparciu o fizykę.
Zapisz
temat i notatkę:
Temat:
U lekarza. (1h)
1.
Pulsoksymetr.
2.
Tomograf.
3.
Ultrasonograf i efekt Dopplera.
4.
EKG i EEG.
5.
Rezonans magnetyczny.
Zadanie
na ocenę!!
dla chętnych ;)
Termin:
do 01.06.2020 do godziny 18:00
Dziś
Wy popracujecie samodzielnie. Do wyboru dwie opcje:
1.
Kto potrafi robi prezentację w PowerPoincie.
2.
Kto jeszcze nie miał nigdy do czynienia w PowerPointem proszę
wykonać swoją pracę w Wordzie, OpenOffice czy LibreOffice – w
zależności co macie na swoim komputerze. Dwie ostatnie pozycje to
programy darmowe, więc każdy bez problemu może je zainstalować.
Czego
ma dotyczyć praca?
Opisz
przynajmniej 3 z powyższych urządzeń wraz z ciekawymi zdjęciami,
rysunkami, schematami, metodą działania i oczywiście notatką.
poniedziałek, 18.05.2020 r.
Na
dzisiejszych zajęciach zajmiemy się substancjami, które
schładzamy, czy zamrażamy.
Notatka
do zeszytu to treść pisana czcionką niebieską.
Temat:
Czas na deser. (1h)
Zupę
już mamy, drugie danie też...dziś czas na deser. A będą to LODY
:)
1.
Substancje można schładzać na wiele sposobów, zarówno
chemicznych, jak i fizycznych.
2.
W lodówkach domowych najczęściej wykorzystuje się efekty
obniżania temperatury substancji na skutek parowania lub rozprężania
gazu.
3.
W kuchni molekularnej za pomocą nowoczesnych urządzeń przyrządza
się nietypowe potrawy, np. „kawior” z cytryny.
Filmy
pomocnicze i ciekawostki
Budowa i działanie lodówki
Zamarzanie bańki mydlanej
Jak zrobić kawior z cytryny?
Na tym kończymy. Hmm...co dziś u Ciebie na
deser?
Pozdrawiam ✋✋
piątek, 15.05.2020 r.
Temat:
Analiza zadań ze sprawdzianu z działu „Optyka” (1h)
Dziś
zajmiemy się naszym ostatnim sprawdzianem wiedzy. Kto odesłał do
mnie zadania, może sprawdzić, w których miejscach popełnił błąd,
a co poszło mu świetnie :)
Poprawcie błędy!
Jesteście
zadowoleni ze swoich wyników? :)
Zadanie
2 str. 82
Śnieg odbija 90% światła.
Asfalt
odbija 10% światła.
Beton
odbija 45% światła.
Zadanie
1 str. 98
Zadanie
2 str. 110
Najwyższy łuk – czerwony. Niżej
pomarańczowy, żółty, zielony, niebieski i fioletowy. Tęcza
powstaje w wyniku rozszczepienia światła białego w kropli wody na
różne barwy.
Nie
zapomnij przepisać zadania do zeszytu, jeśli nie masz ćwiczeń.
Pozdrawiam!
poniedziałek, 11.05.2020 r.
Witajcie!
Zanim przejdziemy do tematu dzielniejszego spotkania, podaję hasła do krzyżówki. Kto miał trudność z uzupełnieniem - proszę uzupełnić, kto nie zrobił - proszę wpisać. Kto zrobił poprawnie, bądź trochę - zajrzyj do edziennika 😀
POZIOMO: 2. OBRAZ, 4. UNIWERSYTET, 6. OKULAR, 7. MROK, 9. ODBICIE, 11. TYP, 13. KĄT, 14. ROZPRASZAJĄCA, 16. BARWA, 17. WYPUKŁA PIONOWO: 1. DALEKOWIDZ, 2. OGNISKO, 3. METR, 5. SKUPIAJĄCA, 7. MONITOR, 8. WKLĘSŁA, 10. DIOPTRIA, 12. POZORNY, 15. ZAĆMA
Zanim przejdziemy do tematu dzielniejszego spotkania, podaję hasła do krzyżówki. Kto miał trudność z uzupełnieniem - proszę uzupełnić, kto nie zrobił - proszę wpisać. Kto zrobił poprawnie, bądź trochę - zajrzyj do edziennika 😀
POZIOMO: 2. OBRAZ, 4. UNIWERSYTET, 6. OKULAR, 7. MROK, 9. ODBICIE, 11. TYP, 13. KĄT, 14. ROZPRASZAJĄCA, 16. BARWA, 17. WYPUKŁA PIONOWO: 1. DALEKOWIDZ, 2. OGNISKO, 3. METR, 5. SKUPIAJĄCA, 7. MONITOR, 8. WKLĘSŁA, 10. DIOPTRIA, 12. POZORNY, 15. ZAĆMA
Przed
nami kilka ciekawych tematów, dosyć życiowych i naprawdę
pokazujących, że fizyka jest wszędzie. Choć możecie uważać, ze
jest Wam do niczego niepotrzebna, że jest trudna, że jest nudna….to
uwierzcie mi – jest ciągle w naszym życiu :)
Bo
chociażby….
Temat:
Gotujemy obiad. (1h) ← (zapisz temat i
notatkę – niebieska czcionka)
1.
Pierwsze danie – Zupa … mniam ;)
2.
Drugie danie:
a)
Danie z szybkowaru,
b)
Warzywa z kuchenki mikrofalowej,
c)
Frytki – smażone czy pieczone?
Zapytacie,
gdzie deser? Za tydzień...bo to kolejny bardzo szeroki i intrygujący
temat :)
Temat
znajduje się w podręczniku od strony 236 do strony 238.
Zapoznaj
się z materiałem i krótko opisz każdy punkt.
Pomocne
będzie podsumowanie w żółtej ramce, które wklejam poniżej, a
jest na stronie 238.
Do piątku ✋✋✋✋
piątek, 08.05.2020 r.
★UWAGA! Na krzyżówkę, czekam do dziś do godziny 19:00 ★
Temat:
Sprawdzamy swoją wiedzę z działu „Optyka” - zapisz
temat do zeszytu.
W
formie sprawdzenia swojej wiedzy z działu „Optyka” wykonamy
kilka ćwiczeń, które proszę odesłać do mnie do dnia 15.05.2020
r.
Jeśli
masz w domu ćwiczenia to podaję numery zadań, dla osób które nie
posiadają ćwiczeń dołączam zdjęcia :) - wykonaj rysunki
samodzielnie w najprostszej postaci, na spokojnie sobie z tym
poradzisz :)
ćw.
2 str 82, ćw. 1 str 98, ćw. 2 str 110
Zadania są bardzo krótkie i bardzo łatwe.
Powodzenia 💪👍
Miłego weekendu 🌈🌞
poniedziałek, 04.05.2020 r.
Moi drodzy Uczniowie! 😀
Tematem na dziś jest powtórzenie materiału, dział "Optyka" właśnie dobiegł do końca 👍
Temat:
Powtórzenie materiału z działu „Optyka” ← zapisz
temat.
Proszę
o odesłanie do mnie krzyżówki – przez UONET+, Gmail, bądź
zdjęcie SMS.
Gry
i zabawy na dziś:
1.
Milionerzy.
2.
Wisielec.
3.
Uzupełnij luki.
4.
Krzyżówka – jest również w Twoich ćwiczeń, str 112.
Na dziś to koniec. Nie zapomnij odesłać do mnie wypełnionej krzyżówki.
Pozdrawiam Was ✋✋
poniedziałek, 27.04.2020 r.
Witajcie po kolejnym weekendzie 👀 jak się dziś czujecie?
Czy potrzebujecie mojego wsparcia, rozmowy?
Piszcie śmiało, zawsze możemy skontaktować się telefonicznie i przedyskutować trapiące Was tematy, sytuacje, nawet Wasze nastroje 😍
W dniu dzisiejszym proszę Was, abyście cofnęli się do 17 kwietnia, kiedy opisałam temat BARWY.
Jest to temat przeznaczony na 2 godziny lekcyjne. W związku z tym nie daję dziś dodatkowego materiału, gdyż to co było to i tak spora dawka wiedzy i ćwiczeń. Warto jednak byłoby, abyście próbowali poszukać w internecie filmu/prezentacji - który Wam najbardziej podoba w doniesieniu do tego tematu i przesłali mi link na email :)
Liczę na Waszą kreatywność w poszukiwaniach 😀
piątek, 24.04.2020 r.
Temat:
Luneta i mikroskop. (temat i notatkę zapisz w zeszycie
← to co na niebiesko)
1.
Luneta astronomiczna
Luneta
astronomiczna składa się z 2 soczewek skupiających, z których
mocniejsza służy jako lupa do oglądania obrazu tworzonego przez
słabszą soczewkę.
Soczewkę
tworzącą obraz nazywamy obiektywem, a soczewkę, przez którą
ten obraz oglądamy - okularem.
2. Mikroskop.
Mikroskop
służy do oglądania bardzo małych obiektów – np. bakterii.
Również
składa się z dwóch soczewek skupiających.
W
mikroskopie dwie soczewki umożliwiają zwielokrotnienie
powiększenia. Bakteria oglądana przez samą lupę nadal byłaby za
mała, aby ją dostrzec.
Dziś bez pracy domowej, życzę Wam miłego weekendu 🌞☕🎶
poniedziałek, 20.04.2020 r.
Temat: Składanie
barw. (temat i notatkę zapisz w zeszycie - kolor niebieski)
1. Podstawowe barwy
światła.
Czerwony, zielony i
niebieski są podstawowymi barwami światła. Łącznie tworzą one
światło odbierane przez ludzkie oko jako białe.
2. Mieszanie barw.
Jest czymś innym
niż składanie barw światła. Kolorami podstawowymi farb są:
cyjan, magenta i żółty. Z tych kolorów uzyskuje się barwy w
druku i drukarkach komputerowych.
Zadanie domowe
Doświadczenie:
Wnioski z doświadczenia zapisz w zeszycie i przekaż mi pracę
domową do sprawdzenia.
Temat
w Twoim podręczniku znajduje się od strony 222 do strony 225.
Do piątku ✋✋
poniedziałek,27.04.2020 r.
Temat:
Barwy.
(Zapisz temat i notatkę w zeszycie) - temat na 2 jednostki lekcyjne.
1.
Barwy światła.
Wiemy
już, że światło jest falą elektromagnetyczną. Różne długości
fal odbieramy jako różne barwy.
2.
Rozszczepienie światła.
Światło
białe jest mieszaniną fal o rożnych długościach. Za pomocą
pryzmatu możemy rozszczepić światło.
Przypomnij
sobie czym jest pryzmat :)
Za pomocą pryzmatu możemy
rozszczepić światło białe na jego poszczególne barwy składowe.
Zadanie domowe
Odpowiedz na pytanie:
Jak
powstaje tęcza? (odpowiedź
możesz przekazać przez email, e-Dziennik, bądź
telefonicznie – sms).
3.
Ciało
białe
odbija wszystkie barwy światła.
Ciało
kolorowe
(np. zielone) odbija tylko światło jednej barwy (zielonej), a
pozostałe pochłania.
Ciało
czarne pochłania
prawie całe padające na nie światło.
Podsumowanie – film.
Zapraszam do obejrzenia.
Temat znajdziesz w podręczniku
od strony 218 do strony 221.
poniedziałek, 06.04.2020 r.
Przerobiliśmy
już zwierciadła płaskie i zwierciadła kuliste wklęsłe. Wśród
zwierciadeł na uwagę zasługuje jeszcze jeden rodzaj zwierciadła.
Dokładnie jak w temacie, który wraz z punktami i notatką zapiszcie
w zeszytach.
Temat:
Zwierciadła wypukłe.
1.
Zwierciadło
sferyczne wypukłe - w tym przypadku niezależnie
od odległości przedmiotu od zwierciadła powstający
obraz jest pozorny, prosty i pomniejszony. Po skierowaniu
na nie wiązki promieni równoległych łatwo
zaobserwować, że przedłużenia promieni świetlnych
przecinają się w punkcie F' (zwanym ogniskiem pozornym
zwierciadła) natomiast długość odcinka AF' = AF =
f; odległość AO i AO' jest równa długości
promienia sfery R a odległość AF nazywana jest ogniskową
zwierciadła i oznaczana małą literą f, gdzie f =
R/2
Nie
zaszkodzi nam, jak właśnie w tym momencie obejrzymy film o
wszystkich trzech rodzajach zwierciadeł. Zapraszam!📺👀
2. Obraz – pomniejszony, prosty, pozorny.
Tu również poświęćmy chwilkę na bardzo jasny w przekazie filmik 📺👀
3. Zastosowanie zwierciadeł
wypukłych.
-
lusterka samochodowe,
-
w celu zmniejszania obserwowanych przedmiotów.
Dziś
bez pracy domowej.
Tym miłym akcentem doszliśmy do przerwy świątecznej. Będą to inne święta
niż dotychczas, ale mam nadzieję, że przyniosą radość, zdrowie
i spokój. I tego życzę Wam moi Kochani i Waszym rodzinom.
Spokojnych
Świąt!
Pozdrawiam
Was!
piątek, 03.04.2020
Kolejny temat z optyki geometrycznej. Tym razem:
Temat:
Zwierciadła wklęsłe. (Zapisz temat w zeszycie)
Pomocna będzie
strona epodręczniki.
Znajduje się tu dzisiejszy temat.
Do zeszytu
zapisujemy:
1. Zwierciadło
wklęsłe to wycinek sfery (powierzchni kuli), na który patrzymy od
wewnątrz.
Przykłady
codziennego użytku to choćby: szklany reflektor latarki, czy
wewnętrzna strona łyżki (chochełki).
Obejrzyj dwa
kolejne filmiki zanim przejdziesz do punktu 2.
2. Pojęcia i
wielkości opisujące zwierciadło kuliste wklęsłe.
(Przerysuj ilustrację do zeszytu)
Przechodzimy do
punkt 3, który również znajduje się na otwartej stronie, zapoznaj
się z filmem.
3. Powstawanie
obrazu w zwierciadle wklęsłym.
Został nam ostatni
punkt.
4. Zastosowanie
zwierciadeł wklęsłych.
Zwierciadła
wklęsłe znalazły zastosowanie jako reflektory w lampach
samochodowych, latarkach, antenach i teleskopach astronomicznych.
Wiem, nie jest to
łatwy temat. Podobnie, jak było przy soczewkach, trudno jest to Wam
sobie wyobrazić. W Waszych podręcznikach temat znajduje się od
strony 204 do strony 210.
❗❗Dziś bez pracy
domowej :)
A dla chętnych
chwila zabawy:
Koniec na dziś. Zróbcie sobie przerwę i pamiętajcie o higienicznym stylu pracy przy 💻.
Odpocznij 📺🎮🎵🎹🎧
poniedziałek, 30.03.2020 r.
Dziś zajmiemy się tematem zwierciadeł płaskich, w Waszych
podręcznikach jest on na stronie 199.
Otwórzcie książkę,
dziś się przyda.
Temat: Zwierciadła
płaskie.
1. Prawo odbicia.
(przepisz treść prawa odbicia z podręcznika i przerysuj rysunek, który znajduje
się obok prawa, również możesz przerysować rysunek, który
zamieściłam poniżej)
2. Odbicie i
rozproszenie.
Zapoznaj się z
filmem 📺
3. Obraz w zwierciadle. (ile razy w ciągu dnia przeglądasz się w
lustrze, przejrzyj się i tym razem)
🏡🏡Zadanie domowe
Napisz jakie cechy
ma obraz, który obserwujesz przeglądając się w lustrze.
Odpowiedź prześlij
do 3.04.2020 r. na email: izabela.lew@sosw.swinoujscie.pl
Powodzenia!
piątek, 27.03.2020 r.
Temat: Oko i aparat fotograficzny.
1. Oko - budowa i wady wzroku.
Obejrzyj film, z którego dowiesz się, jak zbudowane jest oko oraz jakie są wady wzroku.
2. Aparat fotograficzny i inne narzędzia optyczne.
Dołączam dwa filmiki - z ☕milej się ogląda 📺
Praca dla chętnych:
Wybierz jeden przyrząd optyczny, opisz go, przedstaw na rysunku/schemacie, wymień jego zastosowanie i do 03.04.2020 r. prześlij w formie zdjęcia na mój służbowy adres email: izabela.lew@sosw.swinoujscie.pl
Witajcie!
To nasza pierwsza lekcja w systemie zdalnym. Będę tu dla Was zamieszczać informacje niezbędne do nauki fizyki w klasie ósmej. Nadal będziemy korzystać z podręczników i ćwiczeń, ale tutaj postaram się przekazać materiał w sposób jasny, klarowny, zrozumiały, a przede wszystkim ciekawy. Nie będziemy się nudzić.
Oczywiście system pracy się nie zmieni, nadal w zeszycie należy wpisywać temat i w miarę możliwości rozwiązywać zdania z zeszytu ćwiczeń.
Życzę Wam i sobie udanej pracy i zadowolenia z naszych lekcji.
Powodzenia :)
Obejrzałem i przepisałem Jakub Piotrowicz klasa 8
OdpowiedzUsuńSuper Kuba, dziękuję za komentarz :)
OdpowiedzUsuńzrobiłem zadanie dodatkowe mama puzniej wyśle
OdpowiedzUsuńBardzo się cieszę. Podaj swoje imię, gdy piszesz komentarz :) Pozdrawiam
UsuńKuba
UsuńDostała pani emaila z moim zadaniem dodatkowym??
OdpowiedzUsuńniestety, nie doszło.
UsuńWiktor A 8
OdpowiedzUsuńBrawo :) Bardzo się cieszę, że pracujesz w domu - choć wiem, że są to trudne tematy. Pozdrawiam
OdpowiedzUsuńgotowe
OdpowiedzUsuńExtra! :)
UsuńWiktor A obecny
OdpowiedzUsuń:) Super Wiktor :)
UsuńTen komentarz został usunięty przez autora.
UsuńObecny
OdpowiedzUsuńOK! Nie zapomnij Kuba o pracy domowej :)
UsuńŚwietnie pracujesz! Trzymaj tak dalej :)
Wiktor A obecny
OdpowiedzUsuńDziękuję Wiktor!
UsuńDobra robota!
Oby tak dalej :)
Wiktor A obecny
OdpowiedzUsuńObecny
OdpowiedzUsuń:) miło Was "widzieć" Chłopaki :)
OdpowiedzUsuńWiktorA
OdpowiedzUsuńDziękuję i miłego weekendu :)
UsuńWiktor A obecny
OdpowiedzUsuńWitaj :) Pozdrawiam i dziękuję za e-mail :)
UsuńObecny jakub
OdpowiedzUsuńSuper :)
OdpowiedzUsuńJakub obecny
OdpowiedzUsuńDzień dobry Kuba :)
UsuńWiktor A obecny
OdpowiedzUsuńWiktor A obecny
OdpowiedzUsuńDzień dobry i miłego weekendu :)
Usuń