poniedziałek,
22.06.2020 r.
To nasza ostatnia lekcja online w tym roku szkolnym. Na
poprzedniej lekcji zrobiłam drobną wzmiankę na temat Prawa
Pascala. To jest dzisiejszy temat lekcji.
Temat
Prawo Pascala. (1h)
Przypomnę
Ci zdjęcie, które odnosi się do Prawa Pascala.
Ciecz
lub gaz wywiera ciśnienie nie tylko na dno naczynia, ale także na
jego ściany.
Ciśnienie
wywierane przez ciecz lub gaz jest wynikiem uderzenia cząsteczek
cieczy lub gazu o ściany naczynia.
Znając
Prawo Pascala możemy budować urządzenia hydrauliczne, np. prasy
hydrauliczne i hamulce samochodowe.
Juleczko!
Wakacje już tuż tuż. Nie spotkamy się w piątek na zakończeniu roku szkolnego. Bardzo nad tym ubolewam. Wierzę, że we wrześniu uda nam się spotkać na apelu z okazji rozpoczęcia roku szkolnego. Niezależnie od tego jaka będzie sytuacja spotykamy się w klasie 8.💗
Dziś mogę Ci życzyć:
SPOKOJNYCH, BEZPIECZNYCH, UDANYCH I CIEPŁYCH WAKACJI❗❗
piątek, 19.06.2020 r.
Dotychczas
omówiłyśmy ciśnienie atmosferyczne. Przyszła kolej na ciśnienie
cieczy,
zwane ciśnieniem hydrostatycznym.
Temat:
Ciśnienie hydrostatyczne.
1.
Naczynia połączone.
W
naczyniach połączonych ciecz dąży do wyrównania poziomu.
Obejrzyj
doświadczenia dotyczące ciśnienia hydrostatycznego.
Ciśnienie
wywierane przez ciecz, zwane ciśnieniem hydrostatycznym, nie zależy
od kształtu naczynia ani od powierzchni jego dna. Zależy jedynie od
wysokości słupa cieczy oraz rodzaju cieczy.
Ciśnienie
hydrostatyczne obliczamy ze wzoru:
Im
głębiej zanurzone jest ciało (w jeziorze, w morzu), tym wyższy
słup wody i tym większe ciśnienie wywiera woda. Na dużych
głębokościach ciśnienie wody jest olbrzymie.
Koniec
:) Przed Tobą ostatni weekend roku szkolnego. Za tydzień o tej porze już będziesz miała WAKACJE 👌
poniedziałek, 15.06.2020 r.
Czterodniowy
odpoczynek za nami, koniec roku zbliża się wielkimi krokami i nasza
mobilizacja do pracy jest na pewno już dużo słabsza. Mimo, zapraszam Cię na kolejną lekcję.
Na
dziś programowo mamy zaplanowany temat o ciśnieniu:
Temat:
Ciśnienie. (1h)
1.
Ciśnienie a parcie.
2.
Ciśnienie atmosferyczne i hydrostatyczne.
3.
Definicja, wzór i jednostka ciśnienia.
Na
koniec zapraszam Cię do obejrzenia filmu z przykładowym zadaniem
rachunkowym.
Pozdrawiam 😉
poniedziałek, 08.06.2020 r.
Na
poprzedniej lekcji dowiedziałaś się o czym informuje nas gęstość
substancji, jakich ciał dotyczy i w jakich zależnościach, Dziś
nauczymy się wyznaczać gęstość substancji.
Temat:
Wyznaczanie gęstości. (1h)
1.
Aby wyznaczyć gęstość substancji, z której zbudowane jest ciało,
musimy zmierzyć jego masę i objętość.
- Masę mierzymy za pomocą wagi.
- Objętość możemy zmierzyć za pomocą menzurki.
Wymiar
ciał o kształcie prostych brył geometrycznych (prostopadłościan,
kula, walec, stożek) można zmierzyć za pomocą linijki, a
następnie obliczyć objętość z odpowiedniego wzoru.
Zapoznaj
się z filmem, na którym są podane przykłady wyznaczania
gęstości substancji.
Film
z zadaniami – oglądaj do 16 minuty :)
Ostatni
filmik to zamiana jednostki gęstości
Dziękuję
Ci za uwagę. Nie zadaję pracy domowej. Wiem, że liczenie zadań
sprawia najwięcej trudności, dlatego najważniejsze z lekcji to,
abyś zapamiętała wzór, umiała go zastosować i dobrze
przeanalizowała przykłady liczone na filmach.
pa! ✋✋
piątek, 05.06.2020 r.
Na dzisiejszej lekcji dowiesz się czym jest gęstość substancji, jak ją obliczamy oraz przypomnimy sobie podstawowe jednostki objętości.
Temat: Gęstość.
Przyjęto tu oznaczenia:
ρ (grecka litera "ro") - gęstość (w układzie SI w kg/m3)
m - masa (w układzie SI w kg)
V - objętość (w układzie SI w m3)
2. Gęstość gazów jest znacznie mniejsza niż gęstość cieczy i ciał stałych, ponieważ w gazach odległości między cząsteczkami są bardzo duże.
3. Podstawowe jednostki objętości.
Zapraszam Cię (już tradycyjnie) do obejrzenia filmu 👀
Dowiedziałaś się z tego tematu. Na kolejnej lekcji opowiem Ci jak się mierzy gęstość.
Dziękuję za uwagę. Spokojnego i udanego weekendu ✋✋
poniedziałek, 01.06.2020 r.
Choć już całkiem duże z Was dzieci, to jednak przyjmijcie życzenia z okazji Dnia Dziecka – bo przecież dziećmi jesteśmy całe życie ;)
Z
tej oto okazji spędzimy tą lekcję na fizycznych ciekawostkach z
nowego działu
„CIŚNIENIE
I SIŁA WYPORU”
Zapisz
temat dzisiejszej lekcji:
Temat:
Wyznaczanie objętości. (1h)
Wiem,
że brzmi jak matematyka.
Jest
ona przecież królową nauk, więc skorzystamy z jej wiedzy na
dzisiejszej lekcji.
Zabawa
dla Ciebie. Dzięki niej, powtórzysz również kilka zagadnień z
chemii.
W
kolejne zabawie króluje matematyka ;)
Pora
na film..przyda się i na lekcjach matematyki i na lekcjach chemii
Na
koniec doświadczeni – zmiana objętości wody
Dziękuję,
że jesteś aktywna i pracujesz na każdych zajęciach. Bardzo to
doceniam.
Pozdrawiam,
odpocznij...może spacer? A może lody?
Miłego dnia 😀🍧
piątek, 29.05.2020 r.
Fizyka
nie musi być nudna i już nie raz o tym się przekonałyśmy.
Zapraszam
Cię do powtórzenia materiału w formie gier i quizów online.
Owocnej
nauki ;)
Temat:
Sprawdzamy swoją wiedzę z działu „Cząsteczki i ciepło” (1h)
1.
Prawda, czy fałsz- co wiesz o wodzie?
2.
Procesy cieplne – uzupełnianka
3.
Pasujące pary
I
jak Ci poszło? Czy w czymś mogę Ci pomóc i wyjaśnić jeszcze
raz?
Pozdrawiam
i udanego weekendowego odpoczynku
poniedziałek, 25.05.2020 r.
Temat:
Powtórzenie działu „Cząsteczki i ciepło”. (1h)
1.
Procesy cieplne
2.
„Wisielec”
3.
Ciepło – wykreślanka
Film:
Termodynamika
Na dziś koniec. Mam nadzieję, że poradziłaś
sobie z grami, gdyby pojawiły się trudności – napisz :)
Pozdrawiam
i do piątku!
Odpocznij
piątek, 22.05.2020 r.
Ostatni temat z serii przemian fazowych. Dziś zajmiemy się
parowaniem i skraplaniem. Zapisz w zeszycie:
Temat: Parowanie i skraplanie. (1h)
Zapoznaj się z tematem w podręczniku od
strony 186 do strony 188.
Parowania wymaga dostarczenia dużej porcji
energii. Taką samą energię ciecz oddaje skraplając się.
Ciecz paruje w każdej temperaturze, jednak w
wyższej temperaturze paruje szybciej.
Ciecz wrze w całej swojej objętości. W
czasie wrzenia temperatura cieczy się nie zmienia.
Zapraszam na film 📺📺📺📺
Eksperymenty z parą:
********************************************************
poniedziałek, 18.05.2020 r.
Nadal zostajemy w tematyce zmian stanów skupienia. Ostatnio mieliśmy
konwekcję i parowanie. Mam nadzieję, że wypisałaś 5 przykładów
konwekcji, jeśli nie – to uzupełnij swoją notatkę:
Przykłady zjawisk konwekcji:
a) ogrzewanie wody w czajniku,
b) ogrzewanie mieszkania (np. za prawą
kaloryferów)
c) zaparzanie herbaty,
d) prądy konwekcyjne na Ziemi,
e) izolacja cieplna w oknach.
Zapisz dzisiejszy temat lekcji:
Temat: Topnienie i krzepnięcie. (1h)
1. Tajemnicze 0℃.
Temperaturę 0℃ można nazywać zarówno
temperaturą topnienia lodu, jak i temperaturą krzepnięcia wody.
Zapraszam Cię teraz do obejrzenia kilku filmów w tym ostatni z ciekawymi eksperymentami z parą
Eksperymenty z parą
Temat dobiegł końca, nie będę dziś
zadawała pracy domowej. Niebawem koniec rozdziału i wtedy otrzymasz
ode mnie zadanie sprawdzające obowiązkowe. W Twoim podręczniku
temat jest od strony 183 do strony 185.
Pozdrawiam! ✋✋
piątek, 15.05.2020 r.
Dzień dobry!
Na poprzedniej lekcji dałam zadanie na 6...jest ono wstępem do
dzisiejszego tematu, dotyczy właśnie konwekcji.
Zapisz temat i notatkę:
Temat: Konwekcja i promieniowanie. (1h)
1. Konwekcja to ruch powietrza, albo innych
gazów lub cieczy wywołany różnicą temperatur.
Ciepłe powietrze się unosi. Dzięki temu
miesza się z zimnym powietrzem. Podobne zjawisko zachodu w innych
gazach i cieczach.
Przykłady zjawiska konwekcji:
a)
b)
c)
d)
e)
Wpisz powyżej 5 przykładów, jakie możesz
zaobserwować w swoim codziennym życiu.
2. Promieniowanie – jest to trzeci sposób
przekazywania ciepła oprócz przewodnictwa cieplnego i konwekcji. W
ten sposób jest przekazywana energia ze Słońca na Ziemię.
Na dziś kończymy. Myślę, że ten temat jest
bardzo przyjemny i intuicyjny :)
W formie relaksu po dzisiejszej lekcji,
obejrzyj niesamowite eksperymenty z wodą:
Pa Pa ✋✋
poniedziałek, 11.05.2020 r.
Kontynuując temat dotyczący ciepła przejdziemy dziś do ciał,
które przewodzą ciepło dobrze lub źle oraz do izolatorów.
Temat: Przewodnictwo cieplne. (1h)←
Zapisz w zeszycie wraz z notatką (czcionka niebieska)
1. Czym jest przewodnictwo cieplne?
Gdy stykają się dwa ciała o różnej
temperaturze, energia w postaci ciepła jest przekazywana z ciała o
wyższej do ciała o niższej temperaturze.
Im większa różnica temperatur, tym szybciej
ciepło jest przekazywane.
2. Przewodniki ciepła - dobre i złe
przewodniki.
Wykonaj zadanie z ćwiczeń: 2 strona 80.
3. Izolacja cieplna.
Izolację cieplną stosujemy po to, aby ciepłe
ciała się nie chłodziły,a ciała zimne się nie ogrzewały.
Zapoznaj się z doświadczeniem z podręcznika
ze strony 178 – dotyczy właśnie tego zjawiska.
Zadanie na 6 – nie jest obowiązkowe
Wykonaj doświadczenie:
nagraj filmik i prześlij
na e-mail: izabela.lew@sosw.swinoujscie.pl
piątek, 08.05.2020 r.
Temat: Ciepło właściwe – zadania
rachunkowe.
Tak jak wspomniałam na poprzednim poście dziś kontynuujemy temat
ciepła właściwego, ale w zadaniach rachunkowych. Wiem, że
sprawiają one trudność.
Na początku prześledźmy razem zadania z podręcznika.
Otwórz
książkę na stronie 238, ponieważ do liczenia zadań z ciepłem
właściwym potrzebna jest nam
TABLICA 3. Ciepło właściwie
substancji.
Przyjrzyj się dobrze i odszukaj ciepło
właściwie wody:
ZDJĘCIE
W Twoim podręczniku wartości mogą się
nieznacznie różnic, a wynika to z zaokrąglenia, aby było łatwiej
liczyć ;)
Teraz już możemy zacząć analizować
Przykład 1 ze strony 168.
Pytanie:
Ile energii potrzeba, aby ogrzać 2 kg wody o 30 ℃?
Rozwiązanie: Robimy etapami, aby załapać
schemat liczenia.
Aby
ogrzać:
- 1 kg wody o 1℃, potrzeba 4200 J. ← wynika to wprost z działa 1razy 4200 J = 4200 J
- kolejny etap:2 kg wody o 1 ℃, potrzeba 2 razy 4200 J = 8400 J
- ostatni etap:2 kg wody o 30 ℃, potrzeba 30 razy 8400 J = 252 000 J = zamieniamy na kJ = 252 kJ
Odpowiedź:
Aby ogrzać 2 kg wody o 30 ℃, potrzeba 252 kJ energii.
Przykład
2 – przeanalizuj sama i przepisz do zeszytu.
Zadanie
domowe:
Wykonaj
zadanie 1 a, b, c z podręcznika ze strony 171…
i prześlij do sprawdzenia.
Na dziś to koniec. Wiem, że zadania
rachunkowe to mniej przyjemna część fizyki, ale i przez to musimy
przebrnąć. Powodzenia.
W razie trudności, pomogę. :)
Pozdrawiam ✋ i miłego weekendu 🌞
poniedziałek, 04.05.2020 r.
Zanim przejdziemy do nowego tematu, wejdź na poniższy link i zrób
ćwiczenie utrwalające temat dotyczący temperatury:
Wklejam zdjęcie z poprawnie wykonaną pracą domową, ponieważ tym razem zauważyłam spore trudności - z czego one wynikają?
Koniecznie popraw swoje zadanie 😊
Teraz już możemy przejść do dzisiejszego tematu - zapisz do zeszytu informację z niebieską czcionką.
Temat: Ciepło właściwe.
1. Ciepło właściwie określa, ile energii trzeba dostarczyć, aby podnieść temperaturę 1 kg substancji o 1℃.
Energię, którą trzeba przekazać ciału o masie m, aby uzyskać wzrost temperatury 𝜟t, obliczamy ze wzoru:
E = m c 𝛥t, gdzie:
E - energia,
m - masa,
c - ciepło właściwie,
𝛥t - przyrost (zmiana) temperatury.
2. Woda ma bardzo duże ciepło właściwe, dzięki czemu jej temperatura nie zmienia się tak szybko, jak temperatura gleby czy powietrza.
Zapraszam Cię teraz do obejrzenia 👀filmu, który będzie świetną formą utrwalenie materiału.
Na przyszłych zajęciach będziemy rozwiązywać zadania związane z ciepłem właściwym.
Dziś bez pracy domowej. Temat znajduje się w podręczniku od strony 168 do strony 171.
Pozdrawiam ✋✋
poniedziałek 27.04.2020 r.
Witaj po weekendzie 👀✋✋
Zapisz proszę do zeszytu wszystkie informację podane na niebiesko oraz pracę domową. 😀
Temat: Temperatura a energia.
1. Termometr i skala.
W tym momencie proponuję abyś ściągnęła z
internetu prostu programik w wersji polskiej, który nazywa się
„Przelicznik temperatur”. Możesz sama przeprowadzić symulację
temperatur po wpisaniu własnych wartości. Program pokaże Ci
wartości w stopniach mniej dla nas znanych i używanych, czyli
K-Kelviny, F-Fahrenheit.
2. Energia wewnętrzna a temperatura.
FILMIK
3. Energia wewnętrzna ciała to łączna
energia kinetyczna wszystkich jego cząsteczek oraz energia
oddziaływań między nimi.
Energia wewnętrzna to łączna energia
wszystkich cząsteczek ciała ciała.
Zależy ona od temperatury, ale także od
liczby cząsteczek (a zatem także od masy ciała).
Zadanie domowe
Zadanie 4 strona 83 – zeszyt ćwiczeń.
Zdjęcie poniżej, jeśli nie masz ćwiczeń w domu.
Odeślij do mnie do 30.04.2020 r.
Dziękuję Ci za udaną współpracę i życzę miłego tygodnia, skróconego o piątek. Odpocznij w "majówkę" 😀 Spotykamy się w następny poniedziałek ✋✋
piątek, 24.04.2020 r.
Dziękuję Ci bardzo za kolejne, rzetelnie wykonane zadanie domowe.
Miałaś więcej czasu, a zrobiłaś to w tempie ekspresowym –
Super 😀
Przejdźmy do dzisiejszego tematu lekcji – 📌przypominam Ci, że
przepisujemy tylko to co jest na niebiesko 😀
Temat: Stany skupienia materii.
1. Trzy stany skupienia:
- stały – cząsteczki są ze sobą silnie
związane,
- ciekły – cząsteczki są związane słabo,
- gazowy – cząsteczki poruszają się
swobodnie.
Gazy
– podobnie jak ciecze – przybierają kształt naczynia, w którym
zostały umieszczone, ale w przeciwieństwie do cieczy
wypełniają całą jego objętość.
2.
Na co dzień obserwujemy wiele zjawisk związanych ze zmianami
stanów skupienia. Podsumujmy je za pomocą schematu.
- Zjawisko topnienia polega na zmianie stanu skupienia ciała ze stanu stałego w stan ciekły. Zachodzi w stałej temperaturze, nazywanej temperaturą topnienia.
- Krzepnięcie to zmiana stanu skupienia ciała z ciekłego na stały. Proces ten może przebiegać w odwrotną stronę (topnienie).
- Parowanie zmiana stanu skupienia polegająca na przejściu ciała ze stanu ciekłego w parę (stan gazowy). Zachodzi na powierzchni cieczy.
- Wrzenie to przemiana cieczy w gaz. Przypomina parowanie, ale w przeciwieństwie do niego nie odbywa się jedynie na powierzchni cieczy, ale jednocześnie w całej jej objętości.
- Skraplanie to zjawisko polegające na przejściu pary lub gazu w stan ciekły.
- Sublimacja to zjawisko bezpośredniego przejścia ze stanu stałego w stan gazowy, z pominięciem stanu ciekłego.
- Resublimacja to zjawisko bezpośredniego przejścia ze stanu gazowego w stan stały, z pominięciem stanu ciekłego.
- Plazma – czwarty stan skupienia materii, w którym nośniki dodatnich i ujemnych ładunków tworzą gaz.
Odsyłam
Cię do strony
Znajdziesz
tu bardzo prosto opisane powyższe informacje. Podałam Tobie skrót,
ale dobrze by było gdybyś lepiej zrozumiała materiał i właśnie
w tym celu pomocna jest ta strona.
Jeśli
jedna to jest zbyt wiele, to zapraszam na filmik 📺
Miłego
weekendu🌈🌞
Zaczynamy nowy dział
CZĄSTECZKI
I CIEPŁO ← zapisz 😊
Temat: Cząsteczki. (Zapisz w
zeszycie wraz z notatką – zaznaczone na niebiesko)
Wszystkie ciała zbudowane są z atomów. Atomy
mają rozmiary rzędu 1 nm (1 nanometra), czyli jednej milionowej
części milimetra.
Abyś mogła to sobie wyobrazić, podam Ci przykład: Gdybyśmy
powiększyli atom do wielkości mrówki i o tyle samo powiększyli tą
mrówkę, to miałaby ona 10 km długości.
Myślę, że już mniej więcej umiesz sobie wyobrazić naszego
bohatera: Atom!
1. Ruch cząsteczek.
Cząsteczki stale się poruszają. Są w
nieustannym chaotycznym ruchu.
Proponuję, abyś założyła sobie konto na
stronie www.edukator.pl
Gdy już będziesz miała swoje konto, postępuj
według instrukcji:
- zaloguj się do swojego konta korzystając z
prostokącika ze strzałeczką po prawej stronie ekranu,
- znajdujesz się na stronie głównej, po
lewej stronie wciśnij napis „ZASOBY”
- w pasku wyszukiwań „Wpisz, czego szukasz”
wpisz: Ruch cząsteczek
i enter
- pojawią się dwie aplikacje, włącz
pierwszą o nazwie Dyfuzja – pobaw
się, zwiększając prędkość cząsteczek.
Ta aplikacja pokazuje właśnie chaotyczny ruch
cząsteczek.
Zadanie dla Ciebie (do odesłania)
Napisz czym jest zjawisko dyfuzji i podaj 4
przykłady jego występowania.
(Nie spiesz się, ostateczny termin odesłania
to 27.04.2020 r.)
2. Siły spójności i napięcie
powierzchniowe.
W podręczniku na stronie 155 opisana jest
sytuacja dlaczego kropla wody nie odrywa się od kranu.
Cząsteczki wody przyciągają się nawzajem,
te siły przyciągania to właśnie siły spójności, które
równoważą ciężar wody.
Cząsteczki przyciągają się, ale gdy
próbujemy je za bardzo zbliżyć do siebie, zaczynają się
odpychać.
Przyciąganie się cząsteczek jest przyczyną
napięcia powierzchniowego – przedstawione
poniżej w postaci kropli wody 💧💧
Już kończymy :) Dla utrwalenia wiadomości zapraszam na filmik:
FILM:
Do piątku 😊
piątek, 17.04.2020 r.
Witaj po świętach. Zapewne troszkę się rozleniwiłaś, ale że to
już piątek to wierzę, że weszłaś już w rytm pracy zdalnej.
Ostatnio zrobiłyśmy powtórzenie materiału i jak to zwykle bywa
należałoby swoją wiedzę sprawdzić.
Temat na dziś: Sprawdzamy swoją wiedzę z działu "Praca i energia" - gry i zabawy edukacyjne.
Postanowiłam udostępnić Ci to w formie gier i zabaw, abyś
mogła przeanalizować, co sprawia Ci trudność. Pamiętaj, że z
każdym pytaniem możesz się do mnie zwrócić, pomogę na pewno.
Do pracy moja Droga!✅✅✅✅✅✅
1. Milionerzy – ile wygrasz?
2. Quiz.
3. Wisielec ;)
Trzymam kciuki. Daj znać na e-dzienniku jak Ci poszło i co sprawiło
największą trudność.
poniedziałek, 06.04.2020 r.
Dobrnęłyśmy do końca działu i pora dziś na podsumowanie.
Zanotuj temat w zeszycie.
Temat:
Powtórzenie wiadomości z działu „Praca i energia” (Zapisz temat w zeszycie)
To
będzie wyjątkowo „leniwa” lekcja, bo pisać będziemy niewiele,
ale jednak proszę Cię o skupienie i uwagę :)
Film
– nie jest zbyt krótki, ale za to wszystko co przekazałabym Ci
osobiście, zawiera się w nim idealnie.
Podsumowanie:
Tym
miłym akcentem kończymy kolejny dział fizyki. Całkiem w porę, bo
właśnie przed nami przerwa świąteczna. Będą to inne święta
niż dotychczas, ale mam nadzieję, że przyniosą radość, zdrowie
i spokój. I tego życzę Tobie Julcia i Twojej rodzinie.
Spokojnych
Świąt!
piątek, 03.04.2020 r.
Podczas dzisiejszej lekcji zanotuj w w zeszycie Temat i notatkę pod
tematem.
Temat : Moc.
Temat i powyższe informacje przepisz do zeszytu 📌📌
Na stronie:
Wykonaj ćwiczenie 1, sprawdź jak Ci poszło :)
Zjedź kursorem
niżej aż do Przykładu 1(który przepisz do
zeszytu wraz z treścią zadania), gdzie przeanalizujemy zadanie
rachunkowe.
Pomocne będą
wskazówki:
Pamiętasz, że 1 kg
(kilo) – to przedrostek równy 1000, stąd 360 kJ = 360 000 J.
Pół godziny to 0,5h, a godzina ma 3600 s, stąd pół
godziny ma 1800 s to nasz czas „t”
Teraz pora na
wykorzystanie dziś poznanego wzoru. Nie jest trudny :)
Rozwiązujemy
zadanie według naszego schematu: Dane, Szukane, Wzór.
Podstawiając dane
do wzoru otrzymujemy moc „P” w watach „W”
Na koniec przejdź
niżej do Polecenia 1. Jest to film z zapytaniem. Zapoznaj się
i spróbuj odpowiedzieć na nie.
W podsumowaniu
znajduje się cała wiedza w pigułce z dzisiejszej lekcji.
W Twoim podręczniku
temat jest od strony 134 do strony 137.
Zasłużyłaś na
odpoczynek 🎮🎧🎵
Pozdrawiam :)
poniedziałek, 30.03.2020 r.
Dziś krótki temat, który w znacznym stopniu będzie również utrwaleniem dotychczasowej wiedzy o poznanych rodzajach energii. Zapisz w zeszycie:
Temat: Przemiany energii mechanicznej.
1. Energią
mechaniczną ciała nazywamy sumę energii potencjalnej i
kinetycznej.
2. Gdy ciało
porusza się bez oporów ruchu i bez napędu, jego energia
mechaniczna jest stała.
Filmik utrwalający
wiedzę, rozsiądź się wygodnie i miłego oglądania 📺
Na koniec troszkę pracy własnej. Zapoznaj się z prezentacją:
i przepisz z odpowiedniego slajdu zasadę zachowania energii.
A teraz...... Odpocznij 🌞👀😏
piątek, 27.03.2020 r.
Temat: Energia kinetyczna.
1. Energia kinetyczna jest równa pracy, którą wykonujemy, aby rozpędzić ciało.
2. Obliczanie energii kinetycznej
Zapoznaj się z tym punktem w swoim podręczniku na stronie 124.
3. Obejrzyj filmik - proponuję ciepłą ☕ i miłego oglądania 📺
Przypominam o naszych kryształkach :) Gdy już będą imponujące, czekam na zdjęcie na email:
izabela.lew@sosw.swinoujscie.pl
CHWALIMY SIĘ ❗❗❗❗
izabela.lew@sosw.swinoujscie.pl
CHWALIMY SIĘ ❗❗❗❗
💎💎💎Kryształki Julki 💎💎💎
Brawo Julcia 👏👏👏👏
Witaj!
To nasza pierwsza lekcja w systemie zdalnym. Będę tu dla Ciebie zamieszczać informacje niezbędne do nauki fizyki w klasie siódmej. Nadal będziemy korzystać z podręczników i ćwiczeń, ale tutaj postaram się przekazać materiał w sposób jasny, klarowny, zrozumiały, a przede wszystkim ciekawy. Nie będziemy się nudzić.
Oczywiście system pracy się nie zmieni, nadal w zeszycie należy wpisywać temat i w miarę możliwości rozwiązywać zdania z zeszytu ćwiczeń.
Życzę Tobie i sobie udanej pracy i zadowolenia z naszych lekcji.
Powodzenia :)
Julia.J
OdpowiedzUsuńJulia Janiszewska
OdpowiedzUsuńSuper Julia - bardzo się cieszę :)
Usuń